Keresés ebben a blogban

2013. július 2., kedd

Indulat és féltékenység - Az egészet csak képzeled? - Tanácsok megszálottaknak


A kezelhetetlenné váló féltékenység és a kontrollálatlan dühkitörések az érzelmi megszállottság jellegzetes állapotai. Vádaskodunk, szitkozódunk, másokat hibáztatunk helyzetünkért és képtelenek vagyunk gátat szabni indulatainknak. Ismerős helyzet? Az alábbi videón látható játékos kutya mulatságosan szemléleti, mi is történik velünk, amikor gondolatainkat szó szerint önmagunk ellen fordítjuk és pusztító negatív érzelmi állapotot gerjesztünk viselkedésünkkel, legyen az féltékenység vagy düh.

Hogyan lehetünk úrrá féltékeny fantáziáinkon és mi a titka az indulatok megfékezésének? A válasz egyszerű. A kulcs a tudatosságban rejlik. A féltékenységet és az indulatokat szító hiedelmeink felismerésével és átalakításával érzelmeink irányíthatóvá válnak. Minden helyzetben helyesen tesszük, ha mérlegeljük érzéseink igazságosságát, azonban egy dolog biztos, nem az indulat fűtötte reakcióinkkal tudjuk megoldani a helyzetet.

Csillapítsa le zaklatottságát!

Amikor dühös vagy féltékeny fantáziái elszabadulnak, csendesítse le az elméjét, és alkalmazzon megfelelő technikákat arra, hogy távolságot tudjon teremteni megfigyelő énje és érzései között. Ébredjen tudatára, hogy jelenleg féltékenysége és indulatai vették át az irányítást ön felett, a cél pedig az, hogy a féltékeny fantáziákat és a csillapíthatatlannak ható dühös zaklatottságot elcsendesítse magában. Alkalmazzon légzés technikákat, célzott imaginációs gyakorlatokat, személyre szabott, nyugtató hatású önszuggessziókat, hogy képes legyen úrrá lenni féktelen érzésein.

Készítsen listát azokról a helyzetekről, amelyek feltüzelik féltékenységét és indulatait! Válassza ki a legkevésbé kellemetlen szituációt és élje át az imagináció során, hogy egyre inkább ura a helyzetnek, amelyen dolgozni akar. Képzelje el a féltékenységet vagy dühöt kiváltó helyzetet újra és újra, majd alakítsa át pozitív érzésekkel teli képpé. Élje át, hogy felszabadultan és higgadtan viselkedik a legkényelmetlenebb helyzetekben is! Figyelje meg, milyen változást tapasztal a hétköznapok során, majd összpontosítson a listán szereplő következő legkevésbé kényelmetlen helyzet megoldására! Tegye ezt mindaddig, amíg a legproblémásabb szituációra is sor kerülhet!

Nem csalás, nem ámítás! Amit valóságosan és képzeletben átélünk idegrendszerünk számára egy és ugyanaz. A féltékenykedés rossz szokás, akár a dohányzás vagy az visszatérő indulatos viselkedés, amiről ideje leszokni! Legyen gondolatai és fantáziái őre és meg fog lepődni, milyen hatást ér el három hét rendszeres gyakorlás után. Akárhányszor felbukkannak féltékeny, dühöt kiváltó fantáziái, gyakorolja ezt a technikát. Ne feledje, a gyakorlatok csak akkor hasznosak, ha alkalmazzuk őket. Ha kiderül, hogy joggal féltékeny, ezek a gyakorlatok segítenek abban, hogy rátaláljon a megoldásra és megtegye a szükséges lépéseket kapcsolata rendezésére, ahelyett, hogy önmagát marcangolná helyette. Amennyiben szükséges, kérje szakember segítségét, aki megtanítja önnek a szükséges készségeket és elkíséri az átalakulás útján. Speciális NLP gyakorlatok alkalmazásával növelhető a technika hatékonysága. Az önértékelési problémák megoldása ugyancsak terápiás támogatással válhat könnyebbé.

Fontolja meg az alábbi tanácsokat:

Beszéljen párjával arról, hogy látja helyzetüket és figyeljen rá nyitottan, anélkül, hogy megcáfolni akarná, amit mond!

Tartsa tiszteletben a másik önálló szféráját, és dolgozzanak közösen a mindkettőjük számára elfogadható határokon!

Legyen őszinte és ne ostorozza tovább partnerét féltékeny fantáziái miatt! Mondja el kedvesének, hogy uralhatatlan érzések kínozzák, amivel kapcsolatban tanácstalan és segítségre, támogatásra van szüksége, hogy kilábaljon helyzetéből!

Beszélgessen érzéseiről józanul, anélkül, hogy vádaskodni kezdene és engedje, hogy partnere is így tegyen!

Ossza meg barátjával is érzéseit, akinek bízik az ítéletében! Ha bizonytalan, kérje tőle bátorítást, megerősítést!

Gondolja végig! Milyen tanácsot adna barátjának, ha azzal a problémával fordulna önhöz, amivel ön birkózik? Váltson nézőpontot, lássa magát és a helyzetet kívülről, hogy könnyebben szabadulhasson az érzések szorításából!

Ne feledje! Ha a hatalmába keríti a féltékenység és az indulat, engedje, hogy elcsituljanak kavargó érzései, menjen el sétálni és adjon időt magának, hogy lecsillapodjon és higgadtan tudjon partnere szemébe nézni. Ügyeljen a rendszeres testedzésre és relaxációra, így képessé válik megküzdeni a féltékenység és egyéb frusztráció okozta stresszhelyzetekkel, és könnyebben veszi át az irányítást a negatív gondolatok felett is.

ETS.

Ajánlott weboldal:

További Konfliktus klinika cikkek a témában:



Kérdés az olvasóhoz:


Önnek mi vált be féltékeny vagy dühös indulatainak kezelésében?


Egyéni és párkapcsolati tanácsadás


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése