Keresés ebben a blogban

2018. augusztus 22., szerda

Légy szabad! - Az elfojtott harag elengedése az OSHO-féle dinamikus meditáció gyakorlásával



A tudatalattiban rekedt érzelmek könnyen átveszik felettünk az irányítást. Amikor egy szükségletünk nem teljesül, félünk, vagy szégyenkezünk, sokszor nem is vagyunk tudatában, hogyan táplálnak indulatot, haragot, feszültséget bennünk ezek a mélyen szunnyadó érzések, amiket igyekszünk elfojtani, hogy ne érezzünk fájdalmat vagy ne kelljen azzal szembesülnünk, hogy tehetetlenül megrekedtünk életünk egy pontján egy kapcsolatban vagy az egyedüllétben. Hogyan kerülhetünk egyáltalán kapcsolatba azzal, ami elfojtva szunnyad bennünk és sokszor váratlan dührohamok formájában próbál felszínre törni bennünk? Hogyan élhetjük meg és csendesíthetjük el magunkban a feszítő érzelmeket anélkül, hogy rombolnánk velük vagy parttalanul ismételgetnénk szokásos pusztító, önsorsrontó érzelemmintáinkat?

Azok számára, akik elfojtott dühvel küzdenek, olthatatlan haragot táplálnak a szüleikkel, korábbi vagy jelenlegi kapcsolataikkal szemben, vágyják, de nem tudják megélni a megbocsájtást, vagy a múltban tapasztalt fájdalmak elengedését, csodálatos felfedezés és tapasztalás az OSHO-féle dinamikus meditáció gyakorlása. Ez a meditáció fizikai szempontból is kihívást jelent, azonban puszta testgyakorlásnál sokkal több történik. A tudatalattiba süllyedt érzelmek felszínre kerülnek, és szabadon kioldódnak, tisztulnak azok az energetikai blokkok, amelyek akadályozzák a fájdalom, a frusztráció elengedését, és a pozitív átalakulást bennünk. A harag elengedése és a kapcsolatainkhoz való békés hozzáállás megtapasztalása, a változtatás ereje a hétköznapjainkban a meditáció segítségével elérhetővé válik számunkra. Az 5 szakaszból álló egy órás aktív meditáció fázisai a következők:

1. Kaotikus légzés – 10 perc
Az első szakaszban 10 percen keresztül hagyjuk, hogy légzésünk kaotikussá váljon. Az orron keresztül történő kilégzés során mindig a kilégzésen van a hangsúly, a légzés ritmusa pedig semmilyen ismétlődő mintázatot nem követ, erőteljes, pillanatról pillanatra változik. Amikor a kaotikus légzés szabadabb és szabadabb a test is vele mozdul, mozoghat a kar, a törzs, miközben a talpak nem mozdulnak a talajról. A test és a karok mozgásával a légzés a következő fázisban szabadjára engedett energiát építi fel ebben a szakaszban. Adjunk bele mindent a mozdulatba, minden gyorsul és gyorsul, pillanatokra lassul, aztán megint felgyorsul. Ebben a szakaszban engedjük felszínre kerülni az elfojtott érzelmeinket, megnyitjuk az utat számukra, hogy a következő fázisban szabadjára engedjük őket.

2. Robbanás – 10 perc
Mindennek, ami most kirobban belőlünk, engedjünk szabad utat. Engedjük el a kontrollt, a test szabadon kifejez mindent, ami csak felszínre kerül. Ez a szakasz a teljes megőrülés megengedése. Ordíthatunk, kiabálhatunk, sírhatunk, énekelhetünk, fütyülhetünk, nevethetünk, vicsoroghatunk, csapkodhatunk párnát, rugdalhatjuk is, toporzékolhatunk szabadon, anélkül, hogy bármit visszafognánk. Semmit ne tartsunk vissza, az egész test szabadon mozog. Egy kis színészkedés segít az elején szabadjára engedni az érzelmeket. Ne hagyjuk, hogy az elménk visszatartson bennünket, legyünk megfigyelői mindennek, amit tapasztalunk, anélkül, hogy közbeavatkoznánk. 

3. Ugrálás – 10 perc
A nyak és a karok lazák, emeljük magasba a kezeket, és közben ugráljunk le-föl, a sarkainkkal érintsük a talajt, és amikor leérkezünk a földre ismételjük a HÚÚ mantrát, engedjük, hogy mélyen a hasi területről kiindulva hasson a hang, mintha egy kalapáccsal mérnénk ütést a hang erejével a gyökércsakrára, vagyis a farokcsontunknál található energiaközpontra, amely innen engedi kioldani a nemi területen kialakult energetikai blokkokat. Legyen a hang kiadása mély tónusú. Ne törődjünk vele, ha fáradni kezdünk, adjunk bele mindent a gyakorlásba. Érezni fogjuk, hogy a holtponton átjutva, olyan energetikai folyamat mozgatja az egész testet, ami könnyűvé, folyamatossá, szinte súlytalanná teszi a testünk pattogását. Nagyon érdekes tapasztalás.

4. STOP – 15 perc
Bármilyen pozícióban vagyunk, merevedjünk meg! Lehetőleg a karokat tartsuk egyenesen, felfelé nyújtva. A képen látható tartás is lehetséges. Ez a pozició biztosítja a szabad energiaáramlást. Legyünk mozdulatlanok, akár a szikla. Egy apró mozdulat, köhögés megakasztja ezt az áramlást, törekedjünk arra, hogy teljesen zavartalan legyen a csendbe merülésünk. Legyünk megfigyelői mindennek, ami történik. Érezhetjük, ahogy az elménk tiltakozik a mozdulatlanság ellen, ahogy az izmok fáradnak és felerősödik az érzés, hogy nem bírjuk tartani magunkat. Törekedjünk arra, hogy mindezek ellenére ne mozduljunk és maradjunk megfigyelői annak, ami az elménkben történik, és ahogy a testünk reagál. Ebben a tapasztalásban is megtörténik, hogy a holtponton átjutva, amit nehéznek éreztünk, feloldódik, eltűnik.

5. Ünneplés – 15 perc
Ünnepeljük meg magunkat a mozdulatok szabad áramlásával, táncoljunk! Hangolódjunk rá a zenére és hagyjuk, hogy a mozdulataink kövessék a lelkünk rezdüléseit. Élvezzük, ami megnyílik bennünk és örüljünk magunknak tiszta szívvel!


A gyakorlást reggel javasolt végezni, fél 8-kor vagy korábban érdemes kezdeni. A meditációhoz OSHO zenei összeállítását használjuk, letölthető a neten. A zenei anyag az egyes szakaszok kezdetét is jelzi, anélkül, hogy figyelnünk kéne az órát, vagy, hogy hol tartunk. A gyakorlást csukott szemmel végezzük minden egyes fázisban, akár a szemünket is beköthetjük egy sállal, hogy zavartalan legyen a befelé figyelés, és a külvilág kizárása. Egyedül és csoportban is gyakorolhatunk ezt az aktív meditációt, a csoport élmény rendkívül intenzív, ilyenkor az egyéni tisztulási folyamatok ereje összeadódik, és megsokszorozva segíti a tisztulást, de egyedül is végezhető, és ebben az esetben is hatékony. Ha otthon gyakorlunk és nem kelthetünk túl nagy zajt, akkor igyekezzünk mozdulataink erejével kifejezni az érzelmeinket a robbanás fázisában és némán ismételgessük magunkban a HÚÚ mantrát az ugrálás szakaszában. Érdemes belevágni az OSHO által is javasolt 21 napon keresztül tartó napi gyakorlásba! Hihetetlen átalakító ereje van. Van, amikor 2-3 hónapos gyakorlási periódus is indokolt lehet, ez mindig egyén függő. Hangolódjunk rá saját, egyéni szükségletünkre. Nem utolsó sorban a csend meditáció gyakorlására is hatással van az OSHO féle dinamikus meditáció. A zavaró érzelmi feszültségek elengedésével az elme csendje is kivirágzik bennünk.

Az alábbi videó az OSHO-féle dinamikus meditáció angol nyelvű instrukcióit mutatja be, az egyes fázisokat demonstráló részek átláthatóvá teszik a gyakorlás menetét:


ETS.



A harag alvó vulkánja - Interjú a várpalotai kettős gyilkosságról
Dühös vagyok, mit tegyek?
Az agressziókezelés művészete - Dühös emberek a láthatáron
Agresszió az ádáz bestia. Jó vagy rossz?
Terápiás székben az indulat
Az erőszak génje - Tehetünk valamit az öröklött hajlamokkal szemben?




Kérdés az Olvasóhoz?


Ön is próbálta az OSHO-féle dinamikus meditációt?



Egyéni és párkapcsolati tanácsadás
ThetaHealing®


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése